Snabba steg framåt

Dag 7 & 8

 

Vilken dag, vilken upplevelse, vilken natur!

Igår (söndag) var det vilodag och vi var 5 personer som då hade valt att gå djungelvandringen i Peru som många av de hade gått innan vi kom ner. Det var jag, mina två rumskompisar, samt min förra rumskompis och hans fru. Det finns mängder av saker att visa från detta äventyr, tyvärr är det svårt att beskriva allt man fått uppleva, men jag har hållit i en apa samtidigt som jag matat den, fiskat små pirayor, klappat papegojor, klappat en Tapir, badat bland pirayor och sett ett underbart växtrike.

Vi hade igår även vårt första riktigt stora djur på rummet, en stor spindel klättrade över väggen, lite små äckligt.

Idag har det gått fort och vi har fått mycket gjort. Det var min födelsedag idag så jag slog till på en riktigt stor och god frukost och sedan åkte vi mot Los Lagos tillsammans med 6 stycken andra som skulle hjälpa oss med resandet av pelare. Jag var på gott humör hela dagen, vilket jag kände var väldigt skönt, alla kämpade på och efter lunch hade 2 stycken åkte hem så då var vi 6 stycken kvar men även det gick bra. Vi kom väldigt långt och när vi åkte hem var alla ytterpelare klara, och ungefär 60 betong plank var på plats.

På kvällen gick vi iväg ett gäng på 10 stycken och käkade middag på ”gula stolarna”, och även Jovino (han som ska bo i huset) följde med. Vi bjöd honom på maten och även på kaffe och fruktsallad efteråt. Det var väldigt kul att få chansen att sitta ner och prata lite med honom och då även diskutera lite kring huset.

Han ville ibland annat ha ett stor sovrum istället för 2 stycken, för att dottern ville inte sova ensam.

Men nu har jag gjort upp ett förslag som jag ska framföra till honom imorgon, det är att vi sätter upp halva väggen nu, så det blir en stor öppning, sen kan de fylla i den öppningen om några år när hon vill ha ett eget rum.

Den bästa födelsedags presenten jag fick var att de gjorde huset efter min ritning. Vi hade bestämt att Matilda skulle vi göra ritningen tillsammans med en arkitekt, för att det var ett måste av hennes program för att tillåta detta arbete, annars hade det inte handlat något om det programmet hon går. Hon skickade tydligen in ritningen försent vilket gjorde att jag fick en överraskning om att huset gjordes efter mina ritningar.

Imorgon ska vi fortsätta med bygget och hoppas på att vi ska komma minst lika långt då!

 

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0