Man börjar se former

Dag 9 & 10

Jag vill börja med att säga att inläggen kan komma in någon dag senare än när de egentligen är skrivna, men jag försöker märka upp vilka dagar det är så att ni ska förstå.

Som jag avslutade förra inlägget så berättade jag att huset skulle göras efter min ritning och att Jovino hade några synpunkter/önskemål så jag ritade upp en komplettering till ritningen och han var väldigt nöjd med förslaget. Det blev en halv vägg i rummen, och en dörr i köket, tyvärr tyckte han rummen vart rätt små men tyvärr fanns det inte så mycket att göra åt det.

Humöret har hur som helst varit på topp de senaste två arbetsdagarna, vilket är något som känns väldigt sköt och har gett detta lite nytt hopp i alla fall.

Allt börjar nu ta form och man kan nu se vart rummen är och även toaletten.

Vi arbetade på hårt igår (tisdag) var vi ungefär 6 stycken som slet på under dagen, fram till klockan 3 och vi fick mycket arbete avklarat.

Denna dag (onsdag) blev en vilodag. I stort sätt alla svenskar åker vidare imorgon (torsdag) och då kände vi att det var bättre/roligare att umgås med dem nu sista dagen än att vara lediga någon annan dag när vi är ensamma kvar.

 

Frukosten åts på Leticias finaste hotell tillsammans med CG och Frank, det var allt från frukt till pannkakor som ingick i den, endast 16 000 pesos (ca 50 SEK).  Efter frukosten gick vi vidare till ett annat hotell där vi badade och sov en stund vid poolen, tyvärr var det ingen sol, men det var i alla fall varmt och skönt.

Vid halv ett bjöds det på lunch här i kyrkan av familjen Gomez Rondon, hittills den godaste maten vi har ätit här i Leticia.

Efteråt gick vi iväg och hyrde ett par mopeder, något som var rätt vågat i och med att folk kör lite hur som helst här. Men mopeder blev det, och dom gick fort kan jag lova, tur att de inte har så mycket regler trotsallt!

Vi åkte iväg mot San Sebastian där vi skulle inviga en ny skola, denna invigning tog ungefär 40 minuter och sedan vart det att ta mopederna till ett vattenhål som låg ett par kilometer längre bort. 3 km bestod av en lerväg vilket var väldigt svårt att köra på, men vi kom både dit och hem utan några större skador (en som ramlade omkull lite bara).

Nu ikväll har vi ätit en avskedsmiddag på en festvåning på ett av hotellen, väldigt god mat och vi hade även sällskap av guvernören.

Imorgon blir en tidig morgon, vi ska iväg och äta frukost och säga hej då till alla och sen iväg och kämpa på vid bygget, på egen hand. Vi får se om mitt humör är lika bra imorgon ikväll.

Klockan är nu 23.53 vilket betyder att det snart är dags för er att gå upp.

Så jag tänkte sova nu, men jag säger god morgon till er.

Ha det bra hemma i Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0