Gott nytt år!

Hej kära läsare!
Ett nytt år har nu börjat och jag hoppas ni fick ett bra slut på 2010. Jag hoppas även ni har skänkt en tanke till de människor runt om i världen som kanske inte haft en lika bra jul som Er. Det finns människor över hela världen som inte haft lika god mat som oss, de har inte fått några dyra presenter (som många av dagens ungdomar är bortskämda med att få), de har inte kunnat köpa några presenter till sina barn, de har inte kunnat ge sina barn ett tryggt avslut på året och det tycker jag är viktigt att inte glömma bort, medan vi sitter här med allt som för dessa personer är drömmar och lyx.
Vi kan inte ge alla människor världen över ett tryggt avslut på 2010, men vi kan tillsammans ge en familj en trygg start på 2011.
Det har nu under jul kommit in en del bidrag från några privatpersoner samt min f.d. skola, Internationella Engelska Skolan i Örebro och jag vill tacka er alla för ni vill hjälpa mig med detta!
Det är nu endast 16 dagar kvar och resfebern börjar komma, jag är både nervös och väldigt exalterad.
Jag önskar Er alla gott nytt år och hoppas 2011 blir ett bra år för oss alla!

Kommentarer
Postat av: Tobias Petersson

Hej, fick upp ögonen för ditt projekt idag och detta ska verkligen bli intressant att följa!

Hoppas att du är beredd på vad du kommer att få se i Colombia.

Jag har varit i Blumenau, Sao Paulo och Rio de Janeiro tidigare och har nog aldrig sett något så hemskt tidigare.

Så var förberedd på att se småbarn ta droger och sitta och tigga på gatan...



/Tobias

2011-01-08 @ 01:43:18
Postat av: Jesper Björkman

Hej Tobias!

Riktigt kul att du hittade hit och kul att höra att du vill följa mitt arbete!

Jag kommer försöka skriva så ofta jag kan när jag är nere i Colombia också, och förhoppningsvis kan jag lägga upp lite bilder och sådär, någon gång i veckan.

Jag vet egentligen inte riktigt vad jag är beredd på att se därnere, men jag är medveten att det förekommer alla möjliga saker och att det inte är som här hemma i lugna Sverige.

Det blir något jag kommer bära med mig resten av livet.



Ha det bra!

2011-01-09 @ 00:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0