Allvaret

Dag 1&2 (Skrevs den 19e, publicerad den 20e) Äntligen är jag här! Mycket slit har det blivit under hösten och vintern men nu är jag här, en känsla som är obeskrivlig. Igår tog Börje med oss ut till ”Villevillekulla”, huset som min syster byggde för 5 år sedan. Det var väldigt rörande, när vi kom in och Börje berättade vem jag var så visade familjen genast en bild på väggen, en bild på min syster, Lisa och Isabella och jag kände stolthet och glädje över att stå där och titta på kortet. Det var först idag det riktiga allvaret började, starten på bygget satte igång. Klockan var ungefär kvart i nio när vi anlände till platsen där ett hus ska växa upp under 14 dagar. Vi började med att hugga ut hål i betongplattan där vi sedan kommer att resa H-balkarna, detta var inget lätt jobb, det blev svettigt kan jag lova och detta kommer vi även fortsätta med imorgon. Vi fick snabbt hjälp av ett gäng småbarn som kom springande runt, Daniella, Louis-Daniel och Camilla var några av dem som hjälpte till, de var 6-9 år gamla. Något jag redan nu känner att jag hade velat göra annorlunda är att ha gått en intensiv kurs i spanska innan jag åkte hit, jag tror att det hade gjort väldigt mycket. Visserligen kommer man lära sig några fraser, men det hade varit roligt om man hade haft möjlighet att kommunicera med barnen på ett bättre sätt. Barnen fick snabbt syn på kameran som jag hade med mig och ville genast vara med på bilder och även ta själva, vilket man inte kan neka dem när man ser glädjen i deras ögon. I morse väcktes jag klockan 4 av en tupp som inte ville sluta skrika, men efter en stund lyckades jag ändå somnade om och gick sedan upp vid 7 tiden. Igår när jag fick mitt rum och märkte att jag var ensam i det blev jag lite besviken, det hade varit kul att dela rum med någon/några av de yngre killarna som är här. Idag var det faktiskt en ny person som anlände till Leticia och tog en av sängarna på mitt rum, tyvärr var han 40+. Dagens väder har varit väldigt växlande, dagen började med strålande sol och inga moln på himlen, men fram emot halv ett kom första regnet, det blev sedan uppehåll under ett tag men nu på eftermiddagen/kvällen har det regnat otroligt mycket, och även lite åska. Tyvärr är denna internet koppling väldigt dålig så jag kommer ha svårt med att ladda upp några bilder, men jag ska försöka få upp någon inom den närmaste framtiden. Nu ska jag gå tillbaka och njuta lite av denna värme (25+), klockan är nu 17.40 vilket betyder att den hemma i Sverige är 23.40 och en mycket lägre temperatur! Ha det bra så hoppas jag nu fortsätter att läsa under tidens gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0