Går trögt

Hej kära läsare!
Det har nu gått en vecka sedan jag senast skrev, det har inte funnits så mycket att meddela.
Förra veckan började jag sökandet, jag valde då att ringa runt till olika företag men märkte snabbt att det inte fungerade så bra. Jag byte genast taktik och valde då att gå ut till företagen personligen istället, vilket jag kände gick väldigt bra.
Många av besöken var väldigt positiva, nästan alla var villiga att bidra, dock hade de inte möjlighet till några stora summor. Vilket jag absolut accepterar.
Många små bidrag ger tillslut ett stor bidrag.
Det visade sig idag att det tydligen inte gått så bra som jag tidigare trott. Antalet gåvor på kontot var en besvikelse för mig.
Något jag nu insett är att vi människor inte har något problem alls att säga att vi gärna bidrar (stor som liten gåva) men efteråt händer det ändå inget...
Något jag nu frågar mig själv:
Är vi Svenskar verkligen så fattiga och själviska att vi inte kan bidra med en liten summa pengar för någon som verkligen behöver det?
Istället för att ge bort en blomma på julen eller födelsedagen, varför inte ge ett kort där det exempelvis står:
Du har nu hjälpt till att uppfylla en familjs dröm, om ett eget hus.
Du är nu även välkommen till Virginska skolan den 16, 17 mars kl 18.30. Du kommer då få möjlighet att se vad just Ditt bidrag har skapat.
Mer information om detta projekt hittar du på "www.medomtanke.blogg.se".
Vem skulle inte uppskatta ett sådant kort framför en blomma som man slänger några dagar senare? Det hade jag
i alla fall gjort .
Jag hoppas just Du känner som mig, och att just Du kommer att hjälpa mig att uppfylla familjens dröm!
Jag kommer inte ge upp på grund av detta, det är bara att fortsätta jobba!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0